Miről szól a heart based marketing?
2016. június 27. írta: explicitmagazin

Miről szól a heart based marketing?

Itthon is egyre több vállalkozó alkalmazza a szív alapú marketing szemléletét, amelynél nem az ügyfél racionális gondolkodása a célpont, és nem is kifejezetten csak az érzelmei, hanem valahol mindkettő együtt.
pexels-photo-48520-large.jpeg

A legtöbb esetben a tudatos vásárlók is érzelmi alapon döntenek. Ezen a szálon indult el a külföldön már ismert és alkalmazott heart based marketing, amely szemléletet Dan Kennedy és Jeff Walker tett ismertté. Mindketten évek óta sikeres szakemberek ezen a területen, szemináriumokat és előadásokat tartanak a nagyközönségnek.

Nagyon sok marketinges elköveti azt a hibát, hogy egyszerűen nem veszi figyelembe azt, hogy az embereknek mi az igényük, mi az, ami valóban foglalkoztatja őket, és valóban szükségük van-e arra a termékre. Arra törekednek, hogy minél több manipulatív reklámmal minél hamarabb eladjanak valamit, amiből üzlet lesz, szerződés és bevétel. Ennek köszönhetően terjedt el sajnos az a tévhit, hogy a marketing arról szól, hogy becsapják az embereket, azok pedig megvegyenek mindent, még azt is, amit egyébként nem akarnak. A heart base marketing pont ennek az ellenkezőjéről szól: az igény, a megfelelő időpont és a minőségi kínálat találkozásáról.

A hazai kis- és középvállalati (KKV) szektorokban ezt a fajta marketing szemléletet követi Pongor-Juhász Attila, aki 2006 óta foglalkozik kisvállalati marketing oktatással, és ebből a szempontból is más, mint a többi marketinges. De ugyanezen elveken ad át hasznos tanácsokat a magyar marketing gurunak is nevezett Wolf Gábor, aki szintén szembement a száraz, unalmas marketinggel és egy olyan vállalkozást üzemeltet a KKV-k számára, ami ugyancsak kiemelkedő a hazai piacon.

A szív alapú marketing alapvetően három alappilléren nyugszik.

1. Marketing pszichológia
Vizsgálja az ügyfelek vásárlási indítékát, az igényt, hogy mi az, ami alapján keres egy szolgáltatást, vagy terméket, mi az aktuális kérdése egy adott témával kapcsolatban, mi az, ami foglalkoztatja, milyen problémái vannak, milyen hiányt szeretne betölteni az életében. A heart based marketing éppen erre az aktuális problémára keres megoldást, viszont azt, hogy az ügyfél vagy a vevő él-e ezzel a megoldási lehetőséggel, azt rábízzák.Tehát azt lehet mondani, hogy hatnak az érzelmekre, hiszen érzelmi szükségletet elégít ki a termék, de a racionális döntés mégis a vevőé.

2. A jövőre épít
Alapvetően hosszabb távon gondolkodnak, ezért nem tukmálják rá a vevőre a terméket, nem vetnek be különböző marketing trükköket az eladás érdekében, hanem ajánlatot adnak, tájékoztatnak, és ha a vevő nem él vele, akkor meghagyják ezt a lehetőséget a későbbiekben is számára. Ez az eladó és vevő között olyan bizalmat létesít, ami hosszútávra megalapozza az üzleti kapcsolatot. Ugyanis lehet, hogy a potenciális vevő számára még nem jött el az a pont, hogy igent mondjon egy ajánlatra, még akkor sem, ha az jó. Ez miért van? Mert érzelmileg nem áll készen, még nem konkretizálta a megoldást a problémáira, vagy akár magát a problémát sem ismerte fel. Viszont lehet, hogy idővel döntésképes lesz, akkor viszont egy életre elégedett ügyfél lehet, aki értékeli, hogy nem sürgették, nem erőszakoskodtak vele, hanem hagyták, hogy akkor döntsön, amikor készen áll a változásra. Nem szerződésalapú rendszerrel dolgozik, amely rövidtávon hoz üzleti szerződéseket, hanem hosszútávra tervezik a minőségi nexusokat.

3. Hisz az üzenetében
Azt tartja, hogy első körben adni kell tudni, önzetlenül, segítséget nyújtani, szeretettel csinálni, és a cég meg fogja találni azt a célközönséget, amelyből kiválnak a legjobb vevők. Azok a vevők, akiknek a szemlélete hasonló a vállalat arculatához, mondanivalójához és eszméihez. A megfelelő időpontban jutnak el hozzá az információk, ami elégedettséget idéz elő, ezáltal örömmel köteleződik el a vállalkozás felé.

A vállalkozók és a cégek jól tudják, hogy nem elegendő a minőségi termék, a megfelelő marketing szemléletet is helyesen kell megválasztani. A szív alapú marketing hazai szinten is esélyes, ugyanis az ember érzelmi lény. Ha érzelmileg megoldást jelent számára egy termék, de az racionálisan gondolkodva is előnyökkel jár számára, akkor igent fog mondani a jó ajánlatra.

Ha tetszett a cikk, nyomj egy lájkot!

Az Explicit Magazin Neked szól, aki TÖBB vagy.

KÖVESS MINKET!fb-logo_explicit2.pnginsta2.pngtwitter-logo2.pngbloghu_logo1.png