Miért szükséges a hazai cégeknek az online marketing?
2016. április 07. írta: explicitmagazin

Miért szükséges a hazai cégeknek az online marketing?

Online marketing nélkül manapság szinte egyik cég sem képes versenyt futni a feltörekvő vállalkozásokkal. Ennek fő oka az, hogy a mai ember a technikai fejlesztéseknek, applikációknak köszönhetően életének a nagy részét az interneten való szörfözéssel tölti. A közösségi oldalak, fotó- és élménygyűjtő platformok, blogok, és hasonló felületek pedig már nagymértékben elérhetőek számítógépről és mobiltelefonról egyaránt, ami szintén közelebb hozza a világot a felhasználó számára.
hnck0906.jpg

2014-ben a Social Daily statisztikai központ adatai szerint Magyarországon 4,8 millió felhasználó rendelkezett Facebook profillal és majdnem négymillióan követik nyomon a napi frissítéseket okostelefonról, ami körülbelül a fele a hazánkban élőknek. Amelyik vállalkozás például manapság nem a Facebook-on tartja a kapcsolatot a meglévő és leendő ügyfeleivel, azoknak nagyon nagy meglévő ügyfélkörrel és rettentő erős háttérrel, illetve céges múlttal kell rendelkeznie ahhoz, hogy talpon tudjon maradni egy igencsak technika-orientált társadalomban. 

Egy induló vállalkozásnak a potenciális ügyfeleket első sorban a marketing segítségével sikerülhet megszerezni. A marketing maga az útvonal, a kapcsolat, amely összeköti a jövőbeli ügyfélt az igényéhez igazodó termékkel/szolgáltatással, illetve kezeli a már meglévő ügyfeleket. Az internetre kapcsolt eszközök száma évről évre rohamosan nő, egyre több felhasználó éri el bármilyen eszközről a számára fontos információkat. Marketing szempontból pont emiatt elengedhetetlen ezeknek a lehetőségeknek a kihasználása és nem utolsósorban a helyes használata. Nemcsak cégek, vagy vállalkozók számára nyitott az internet marketingtevékenységeik végzésére, hanem már a pusztán hobbiból közösségi oldalakat üzemeltető amatőr, de nagyon kreatív fiatalok is ráéreztek az internet adta lehetőségek ízére. 
A digitális technológia és a világháló segítségével és a különböző kommunikációs csatornák változásával (pl. postai levél helyett elektronikus levél,  könyvtár helyett neten olvasni) egészen gyors ütemben szolgáltathatunk információkat, illetve vehetjük fel a kapcsolatot a célszemélyekkel. Értékesítés szempontjából szintén előnyös a Facebook-on lévő jelenléte egy vállalkozásnak, hiszen a leggyorsabban ott érheti el az információ az embereket. Az okostelefonok megjelenésével az applikációk is teret hódítanak, manapság kevesen olvasnak újságot a reggeli kávé mellé, inkább egyből bejelentkeznek a közösségi oldalakra, vagy például applikációk segítségével tervezik meg a napi teendőket, útvonalat. Ahogy a mindennapi szokásaink idomulnak a digitális univerzum növekvő potenciáljához, úgy egyre nagyobb az igény a marketing digitális megjelenéséhez. Régebben szájról szájra terjedt egy szolgáltatás, vagy termék híre, postai úton ment ki reklámlevél, de ma már szinte mindent megtalálunk az interneten, ha valamiről több információra vágyunk és ehhez még ki sem kell tegyük a lábunkat otthonról.
Sokan egyből a reklámozásra asszociálnak, ha meghallják a nevét, de maga a marketing alapjában véve átfogó tevékenysége a piackutatásnak, vevőkezelésnek, a hirdetésnek és az értékesítésnek, az önmenedzselésnek és a saját brand kialakításának, illetve az üzleti statisztikák nyomonkövetésének. 
A marketing és a reklám kapcsolata azonos a rovar-bogár mondás lényegével, hiszen minden reklám a marketing része, de nem minden marketingtevékenység szól csak és kizárólag a reklámozásról. A hálózati kommunikáció sebességének növekedése és a technikai trendek innovációja megalapozza az igényt az online marketing jelenlétére és az internet pontosan erre adja a leghatalmasabb hátteret és a legnagyobb sebességű információáramlás lehetőségét.
online-marketing-keyboard-ss-1920.jpg
A webfelületen történő hirdetések és a videómegosztón található reklámok még mindig szükséges elemei a netes marketingnek, de az informatikai fejlesztések gyorsuló tendenciája szinte megköveteli az egyéb internetes platformok kihasználását marketing szempontból. Az infoszféra bővülése egyre jobb felületeket kínál egy induló vállalkozás marketingkommunikációjának, de a megfelelő kreativitás és naprakészség nélkül nem mindenki képes megfogni a kínálkozó lehetőségeket. Cégvezetőként vagy vállalkozóként rugalmasnak, vagy nyitott gondolkodásúnak, optimistának és főleg fejlődőképesnek kell lenni ahhoz, hogy a marketing behozza a megfelelő számú ügyfelet és megtalálja a cég igazi célcsoportját. 
Összességében elmondható, hogy bár a Facebook-on is rengeteg felhasználó kattint nap mint nap az elé gördülő érdekes információkra, mégis magát a közösségi oldalt kevesen tudják megfelelően használni magánszemélyként is, nem csak cégként. Első körben az adott platform belső adminisztrációs rendszerét kell megtanulni magas szinten kezelni, elolvasni a belső szabályzatot, és miután ez megtörtént, lehet az arculatot kialakítani. Fontos, hogy olyan adatokat tegyünk közzé, amelyek nem sértenek semmilyen szabályzatot, nem sértik mások tulajdonjogát és lehetőleg a legtöbb technikai eszközön jól olvasható legyen. Rengeteg internetes csatorna áll rendelkezésünkre ahhoz, hogy bemutassuk a vállalkozásunkat, vagy a márkánkat, személyes tapasztalatainkat. Példának felhozva a Youtube videómegosztóra feltölthetjük a saját szerkesztett videóinkat, A Facebook-on a vállalkozásunknak készíthetünk céges oldalt, amellyel tulajdonképpen a célközönség maga választhatja azt a lehetőséget, hogy követi a frissítéseinket, a blog.hu-n írhatunk posztokat, bejegyzéseket, hiszen az emberek kíváncsiak a háttérmunkálatokra, a személyes jellegű információkra, az Instagram-ra feltölthetünk kreatív élményfotókat, s követhetünk másokat, tudatva hogy létezik a cégünk, vagy például Twitteren az éppen aktuális frissítésekről írhatunk rövid bejegyzést, egyéb oldalainkra irányítva a követőt.

Néhány közösségépítő, vagy profilkészítő platform: 
Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Tumblr, LinkedIn, Wordpress, Blogger, Flickr, YouTube, Behance, Etsy, Forsquare, Kickstarter, Soundcloud, Spotify, Strava, stb.

Ezen példák mellett számos olyan ingyenes felület létezik, ahol megtalálhatjuk a célközönségünket, a célközönség pedig megtalálhat minket. Elláthatjuk őket információval, hirdetéssel, vagy akár interaktívan megkérdezhetjük őket a véleményükről egy-egy témával kapcsolatban, impulzusokat közvetíthetünk, inspirálhatunk, vagy tájékoztathatunk másokat. Emellett a statisztikai adatok elérése sem ördöngösség (Google Analytics).


Tehát jól látható, hogy az információs és kommunikációs technológia világában egy saját weboldal üzemeltetése már kulcsfontosságú egy vállalkozás számára, az meg, hogy igénybe vesszük a többi szolgáltatót, és összekötjük-e a weboldal menüjével ezeket a szegmenseket, az már rajtunk múlik.


Ha tetszett a cikk, kövess minket!

Az Explicit Magazin Neked szól, aki TÖBB vagy.

www.facebook.com/explicitmagazin
www.twitter.com/explicitmagazin
www.instagram.com/explicitmagazin
www.explicitmagazin.blog.hu